Vicent Mengual

DIRECTOR DE BANDA DE LA SOCIETAT MUSICAL BENIRREDRÀ

Anys mes tard, accediria al Conservatori Professional de Música “Josep Climent” d’Oliva, per estudiar amb José Vicente Oliver Zaragozá. Finalment estudia al Conservatori Superior de Música “Salvador Seguí” de Castelló amb els mestres Salvador Tarrasó Aledón i Juan Bautista Abad Peñarrocha obtenint la qualificació més alta de la seua promoció.

A la vegada va estudiar durant cinc anys Direcció de Banda a l’Escola Comarcal de les Joventuts Musicals de la Vall d’Albaida amb els mestres José Rafael Pascual Vilaplana, Ramón García Soler, Juan Alborch Tarrassó, Tomas Gilabert i Juan José Silvestre.

A banda, realitza cursos de direcció amb mestres de talla internacional com Thomas Doss, Alex Schillings,Rafael Sanz Espert o Enrique García Asensio.

A l’any 2013, cursa el Màster en formació del Professorat en Educació Secundària en l’especialitat de Música a la Universitat de València.

Ha realitzat dos cursos de l’especialitat de Direcció al Conservatori Superior de Música “Joaquín Rodrigo” de València i alhora estudia a la Italian Conducting Academy, dins de la Milano Master Music School de Milà un postgrau de direcció d’Orquestra amb el mestre de renom internacional Gilberto Serembe.

Titulat amb el Màster en Direcció Sinfònica, Vocal i Instrumental al Centre Superior d’Ensenyances Musicals “Katarina Gurska” de Madrid amb el mestre Cristóbal Soler, essent el director més jove de l’estat en tindre aquesta titulació.

Obté el postgraduat de Direcció d’Orquestra a l’Acadèmia Internacional de Direcció Orquestral “José Collado” de la mà de directors de prestigi internacional com Arturo Tamayo, José Luís Temes, Sergio Alapont, Rubén Gimeno, Yi Chen-Li, Roberto Forés, John Carewe baix la tutela del mestre Cristóbal Soler.

Actualment, estudia el Títol Superior de Direcció al Conservatori Superior de Musica de Galicia baix la tutela del mestre Cristóbal Soler Almudéver.

Alhora estudia el postgrau de Gestió Empresarial de la Música a l’Universitat de València.

Premiat l’any 2017 amb el premi Hermes al Director i Compositor, premi concedit per la Federació de Societats Musical de la Comunitat Valenciana Safor-Valldigna.

Ha estat mestre de metall greu a l’escola de música de la Societat Instructivo “Unió Musical de Xeresa”.

Des de l’any 2013 fins al 2015 es mestre de llenguatge musical i de metall greu a l’escola de la Agrupació Musical “Santa Bàrbara” de Piles.

Director de les bandes joves de la Agrupació Musical “Santa Cecília” d’Ador, Unió Musical “Santa Cecília” de l’Alqueria de la Comtessa i Agrupació Artístico Musical “Santa Bàrbara” de Piles, de la qual va ser mestre fundador de la seua Banda Infantil.

Com ha director convidat, ha dirigit bandes com  la Unió Artístico Musical “Sant Francesc de Borja” de Gandia, Societat Unió Musical “Santa Cecília” de Barx, Unió Musical “Santa Cecília” de l’Alqueria de la Comtessa, Unió Musical de Ràfol de Salem, Unió Musical de Catarroja i l’Unió Musical de Tàrbena.

També ha dirigit la Banda i l’Orquestra del Conservatori Superior de Música “Manuel Masotti Littel” de Múrcia i la Banda i l’orquestra del Conservatori Superior de Música “Joaquin Rodrigo” de València.

En el món de la composició,ha composat marxes per a diverses comparses i capitanies, així com una marxa de processó dedicada a la Germandat del Sant Sepulcre de Gandia.

Alguns dels seus pasdobles s’han interpretat al Certamen Provincial de bandes de música de València.

Mestre d’Educació Secundària el Centre Escolar “Gregori Maians” de Gandia.

Des de febrer de l’any 2015 fins Maig de 2017 fou director de la banda jove i de la banda simfònica de l’Unió Musical d’Aielo de Malferit.

Des de Maig de 2017 fins novembre de 2018 és director de l’Unió Musical de Tàrbena.

Actualment i desde Novembre de 2018 dirigeix la Societat Musical de Benirredrà.

Vicent Mengual Caudeli inicia els seus estudis l’any 1996 a l’escola de la Societat Musical de Benirredrà amb el trombó de vares de la mà de Rafael Donet i Donet.