José Vercher Blasco

DIRECTOR DE L'ESCOLA DE MÚSICA

Continua la seua formació al Conservatori “Mestre Vert” de Carcaixent on finalitza els estudis de Grau Mitjà en l’especialitat de clarinet, finalitzant els estudis superiors  al Conservatori Superior “Óscar Esplà” d’Alacant.

Comença la seua formació de Direcció de Banda amb el professor Miguel Vercher Talens i més tard amb Jose Rafael Pascual Vilaplana a l’Escola de Música de la Vall d’Albaida on obté el diploma de Direcció de Banda.

També ha realitzat cursos de perfeccionament de direcció amb reconeguts mestres i directors.

Completa els seus estudis amb cursos d’informàtica musical, pedagogia, composició i arranjaments musicals i piano.

Ha estat el director fundador de la Banda Juvenil Sant Francesc de Borja de Gandia (1999 al 2003), director de la Coral Polifònica Sant Blai de Potries (2000 al 2004) i de l’Orquestra Ciutat de Gandia (2009 al 2012).

Va ser director de la Banda i l’escola de música de la Societat Musical La Lira de L’Alfàs del Pi (2002 al 2007) amb la qual va guanyar el Primer premi i menció d’honor al Certamen Provincial de Bandes d’Alacant l’any 2006 i el Segon Premi al Certamen de Bandes de la Comunitat Valenciana l’any 2006.

Ha estat el director de la Societat Musical Benirredrà (2006 al 2018) amb la qual va guanyar el Segon premi al Certamen Provincial de Bandes de València l’any 2012 i el Tercer premi al Certamen Internacional de Bandes de València l’any 2015.

També ha realitzat l’enregistrament de tres CD de música per a Banda: “25 aniversari” amb la Societat  Musical La Lira de L’Alfàs del Pi, i la recopilació de les marxes de processó de la Setmana Santa de Gandia i el CD de pasdobles fallers “Musica i Falles”.

L’any 2010 la Federació de Societats Musicals Safor- Valldigna li va atorgar el Premi Hermes al director.

Des de setembre de 2018 és el director de la banda de l’Agrupació Musical de Villalonga, tasca que compagina amb la de professor de secundaria en l’especialitat de música al Reial Col·legi Escola Pia de Gandia.

Naix a Gandia on inicia els seus estudis musicals en la UAM Sant Francesc de Borja de Gandia amb la professora Elia Blasco.